فناوری Nano Cell ال جی

فناوری Nano Cell  ال جی

معرفی تکنولوژی نانوسل

تلویزیون برای ما گاهی وقت ها یک راه فرار است، فرار از شلوغی یک مهمانی شبانه و فشار روز کاری یا یک راه برای ارتباط و اطلاع رسانی در مورد جهان و یا یک نقطه کانونی برای دور هم جمع شدن خانواده برای دیدن علاقه مندی ها و تماشای ورزش و.. که تکه ای از تکنولوژی است و ما نیز این تکنولوژی را در خانه داریم. به هر دلیلی تماشای تلویزیون تا این اواخر به این معنی بود که شما با چینش خاصی دور تلویزیون به تماشا بنشینید و این درست بود ، تا زمانی که صفحه نمایش IPS (In-plane switching) و بعد از آن Nano Cell به بازار آمد.

اگر قصد خرید تلویزیون داشته باشید احتمالا در جریان تحقیق و بررسی مدل های موجود در بازار کلمه ی نانوسل برای تلویزیون های ال جی به گوشتان خورده باشد. اما نانوسل واقعا چیست؟ نانوسل چه کاربردی دارد؟ چه تلویزیون های از تکنولوژی نانوسل استفاده می کنند؟ و بسیاری از سوال های این چنینی ممکن است در ذهن شما هم باشد که قصد داریم در ادامه در مورد آنها توضیح بدهیم.

در حالی که صفحه نمایش استاندارد IPS هنوز هم یک گزینه عالی است، اما یک تکنولوژی جدید به بازار آمده که این نمایشگر زاویه دید گسترده خود را به سطح کاملا جدید و بالاتری ارتقا می دهد و پالت رنگی غنی تر را پشتیبانی می کند که بیش از یک میلیارد رنگ را بصورت واضح و شفاف پشتیبانی می کند و آن تکنولوژی سلول های نانو (LG Nano Cell™) است.

نانوسل چیست


ال جی، که عمدتا برای تکنولوژی صفحه نمایش OLED شناخته می شود، اخیرا تکنولوژی ال سی دی جدید خود را به نام "Nano Cell" معرفی کرده است. در حالی که کارکرد دقیق درونی مخفی نگه داشته شده است، این تکنولوژی برای صنعت نمایشگاه محبوب است؛ زیرا به عنوان یک روش جدید برای افزایش گستره رنگ و بهبود زاویه دید، ارتقاء یافته است.  اما دقیقا نانوسل چیست و چه کاری انجام می دهد !؟ ما گمانه زنی هایی داریم در مورد آنچه که ال جی انجام میدهد برای متمایز کردن لاین LCD خود برای رقابت با سامسونگ و دیگران که در حال تصویب نقطه کوانتومی برای رسیدن به گستره وسیعی از رنگ (WCG) هستند.

سلول های نانو یا نانوسل

تکنولوژی LG Nano Cell از ذرات برای جذب نورهای ناخواسته استفاده می کند و خلوص رنگ قرمز و سبز نمایش داده شده روی صفحه را افزایش می دهد. علاوه بر این، آنها رنگ های دقیق تر و دقیق تر را ایجاد می کنند که حتی در زاویه دید گسترده نیز باقی می مانند. بنابراین، حتی اگر کل خانواده در اطراف تلویزیون گردآوری شوند، هر کس بهترین صندلی را در خانه دارد، چه در مقابل و چه در مرکز، و در سراسر اتاق و هر زاویه ی دیگر.

مزیت های تکنولوژی نانوسل

1-   زاویه دید فعال شده توسط تکنولوژی IPS

2-   WCG فعال شده توسط تکنولوژی جدید جذب نانوذرات

ویژگی های دیگر تلویزیون های نانوسل

1-    تلویزیون ال جی SUPER UHD با فناوری Nano Cell ™ Display همراه با رنگ های باور نکردنی و زاویه دید گسترده ،  از محتوای Premium HDR که توسط Dolby Vision ™ پشتیبانی می شود، پشتیبانی می کند و با HDR10 و HLG سازگار است.

2-    این تکنولوژی نوآورانه صحنه تصویر HDR را به صحنه ای بهینه تبدیل می کند. صفحه نمایش  Nano Cell الجی دارای صدای قوی Dolby Atmos است که به شما یک تجربه 360 درجه ای صوتی را ارائه می دهد. به این ترتیب، تصویر و صدای بصری خیره کننده تر به نظر می رسد و این بسیار تجربه بسیار جذاب است.


♦ شما همچنین می توانید تلویزیون  SUPER UHD الجی را با AI (هوش مصنوعی) که همانند دستیار گوگل است انتخاب کنید که قابلیت کنترل دستگاه با صدای خودتان را برایتان فراهم میکند و این یعنی گامی برای فراهم کردن خانه هوشمند و حتی فراتر از آن که با دستگاه های آمازون الکسا نیز کار می کند.

نانوسل چیست

تلویزیون های دارای تکنولوژی نانوسل

اما چه تلویزیون هایی از تکنولوژی نانوسل استفاده کرده؟ چگونه به آنها دسترسی داشته باشیم؟ در ادامه لیست تلویزیون های ال جی که از تکنولوژی نانوسل بهره ی می برند را معرفی می کنیم. شما می توانید با کلیک بر روی هر مدل به صفحه ی مشخصات و خرید تلویزیون مورد نظر مراجعه کنید. این لیست با ورود مدل های جدید به بازار آپدیت می شود.

 

  1. SM8600PVA

  2. SM8100PVA

  3. SM9000PVA

  4. NANO80

  5. NANO81

  6. NANO86

  7. NANO90

تلویزیون های بالا دارای کیفیت تصویر فورکی و جزء بهترین تلویزیون های ال جی به حساب می آیند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با مشاوران بابیرُز تماس حاصل فرمایید.

تماس با بابیروس

1 دیدگاه

  • sahar
    sahar

    برام واقعا سوال بود که نانوسل چیه، بنظرم خیلی رو کیفیت تصویر تاثیر داره که شرکت ال جی اینقد روش مانوور میزنه

ثبت دیدگاه شما